Heb je een klacht over je verloskundige?

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Toch kan het voorkomen dat je ergens ontevreden over bent of een klacht hebt. Zie hieronder welke opties er zijn om dit kenbaar te maken:

1. Bespreek je klacht met je verloskundige
Zit je met vragen, twijfels of ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten. Je mag ten aller tijden dit tijdens een reguliere afspraak aangeven, maar we kunnen ook hier apart een afspraak over plannen, zowel op de praktijk als elders.

2. Schakel onze klachtenfunctionaris in
Lukt het niet om er samen met ons uit te komen of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij zijn onpartijdig, werken onafhankelijk en helpen je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 024 51 23. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Meer informatie